Nemzetközi publikáció a fenntartható marketingkommunikációról
A Futures folyóiratban jelent meg Köves Alexandra és Király Gábor, kutatócsoportunk szakmai vezetőjének új publikációja Inner drives: Is the future of marketing communication sustainable when using backcasting? címmel.
A cikk egy marketingkommunikációs ügynökség kutatásából indul ki, amelyben a vállalat az ágazat jövőjét kívánta feltárni a kutatók segítségével. A részvételi backcasting módszerrel folytatott szervezeti akciókutatás során a szakma jövőjét meghatározó témakörökből a fenntarthatóság és a felelősségvállalás emelkedett ki organikus módon. Köves és Király publikációjukban kiemelik, hogy a backcasting módszer belső működése anélkül is eredményezheti a fenntarthatóság és felelősségvállalás tematizálását, hogy a kutatást direkt így kereteznék. Ezen belső működés meghatározó eleme az utópikus gondolkodás, és az ebből fakadó intellektuális függetlenség és pszichológiai biztonság.
A cikk itt érhető el angol nyelven.