Középeurópai oktatási konferencián mutatták be kutatóink legfrissebb eredményeiket
2021. április 22-23-án került sor a hatodik Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) konferenciájára, amelyen kutatóink is prezentáltak.
Király Gábor, Géring Zsuzsanna, Csillag Sára és Rakovics Márton előadásukban a Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ átfogó online felsőoktatási szövegelemző kutatásából mutattak be részleteket. Az előadás alapját képező kutatásban kutatócsoportunk tagjai a Times Higher Education 2019-es top 100 gazdasági képzésének online szövegeit elemzik.
Király és társai ebből kiindulva a fenntarthatóság (sustainability) tartalmi és diszkurzív keretezését vizsgálták a jövő (future) reprezentációjával összekötve, kevert módszertannal. Elemzésükben a vizsgált intézmények fenntarthatósággal kapcsolatos online kommunikációjában általános, gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi ábrázolási keretet azonosítottak. Emellett az intézményeket kvantitatív szövegelemzési módszerekkel három csoportra osztották nyelvhasználatuk alapján: azon intézmények, amelyek szinte soha nem említik a fenntarthatóságot, amelyek általánosságban beszélnek a témáról és a fenntarthatóságot gazdasági szempontból megközelítő egyetemek.