Lehetőségek és kihívások a felsőoktatásban – szcenárió workshop
A Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ 2022-ben készített egy riportot „Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről 2022” címmel.
A jelentés négy lehetséges jövőt vázol fel a felsőoktatás számára két dimenzió, az oktatás „belső szerkezete” és a programok rugalmassági szintje mentén. Ezeket a szcenáriókat vitatta meg december 12-én nyolc meghívott felsőoktatási szakember három intézményből (Szegedi Tudományegyetem, Budapesti Corvinus Egyetem és BGE).
Az oktatók és kutatók az érzéseiken és benyomásaikon túl azokat a lehetőségeket és kihívásokat beszélték át a 4 forgatókönyv kapcsán, amelyek segíthetnek maguknak az intézményeknek felkészülni egy-egy ilyen lehetséges helyzetre.
A résztvevők számára a legnagyobb kihívást az oktatói szerep definiálása, az elmélyült munka helyének kérdése jelentette, de olyan társadalmi szempontok is előkerültek, mint az esélyegyenlőség és a fenntartható szemléletmód megjelenése az egyes forgatókönyveknél.
Ez a workshop az első állomása volt az FHERC szcenárió-workshop sorozatának, amelyben a felsőoktatás különböző érintettjeivel szeretnénk megvitatni a kidolgozott jövőképeket és ezekben egy felelős egyetem szerepét és feladatait.