A hallgatók ábrázolása a felsőoktatási intézmények honlapján – új nemzetközi publikáció minősített szakfolyóiratban
Megjelent Tamássy Réka, Géring Zsuzsanna, Király Gábor, Plugor Réka és Rakovics Márton új publikációja a Journal of International Education in Business Q3-as minősítésű szakfolyóiratban.
Kutatóink a The portrayal of the role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses című cikkükben 100 magasan rangsorolt felsőoktatási üzleti képzés online elérhető bemutatkozását elemezték. Kutatásuk fókuszában a hallgatók ábrázolása állt, különös tekintettel a hallgatók cselekvési terére, az ábrázolt hallgatói szerepekre, és az ezekben tükröződő felsőoktatási társadalmi szerepekre.
A kevert módszertanú kutatás első lépéseként látens Dirichlet allokációval hat nyelvhasználati csoportot különítettek el a kutatók, majd az egyes csoportokban a hallgató (’student’) szót tartalmazó mondatokat elemezték kvalitatív megközelítéssel.
Az elemzés eredményeként kutatóink a hat azonosított csoport (offer and receive; professional and self-development; entrepreneurial success; student formation; motivation and support; and academic perfectionism) hallgatói ábrázolásában nagyban eltérő hallgatói szerepeket és cselekvési tereket állapítottak meg. Mindazonáltal, a felsőoktatási intézmények mindegyik nyelvhasználati csoportban aktív szereplőkként konstruálták magukat, ha különböző aspketusait is hangsúlyozták társadalmi szerepüknek.
A kutatás itt érhető el angolul (open access).