Az innovatív felsőoktatás jövőjének előmozdítása a mesterképzéseken keresztül – új tudományos publikáció

Megjelent Fehér Katalin, Géring Zsuzsanna és Király Gábor új cikke Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes STEM, interdisciplinary and business programmes in a changing labour market címmel a Society & Economy-ban.

A tanulmányban a kutatók nemzetközi elemzésüket mutatják be, melyben mesterképzések leírásaiban vizsgálták, hogy a leginnovatívabb felsőoktatási intézmények programjai hogyan reflektálnak a gyorsan változó szocio-ökonómiai és technológiai környezetre, illetve hogyan jelenik meg bennük az intézmények jövőképe. A tanulmányban a Thomson Reuters 100 leginnovatívabb egyetemet tartalmazó rangsorából 30 választott egyetem mesterképzési programjának leírását elemezték, melyekből egy 2708, ezen intézmények által nyújtott mesterképzést tartalmazó adatbázist hoztak létre. A kutatók az elemzésben a mesterképzéseket jellegük szerint kódolták (STEM, nem-STEM, interdiszciplináris képzések, gazdasági képzések és interdiszciplináris gazdasági képzések), majd a kapott eredményeket összevetették az elemzett intézmények leíró adataival.

Kutatóink eredményei alapján a Nyugat-Európai intézmények nyújtják a legtöbb mesterképzési programot, a STEM-képzések felülreprezentáltak a leginnovatívabb egyetemeken, az interdiszciplináris képzések pedig a programok tizenöt százalékát teszik ki. Fehér, Géring és Király konklúziójukban kielemik, hogy ezek alapján a munkaerőpiac a jövőorientált, személyre szabott és reszponzív tudást preferálja.

A cikk ITT érhető el.