ChatGPT a hallgatók szemszögéből – új nemzetközi publikáció
Megjelent Kétyi András, Géring Zsuzsanna és Dén-Nagy Ildikó új publikációja ChatGPT from the students’ point of view – Lessons from a pilot study using ChatGPT in business higher education címmel a Society and Economy legújabb számában.
Kutatásukban munkatársaink arra keresték a választ, hogy az üzleti felsőoktatásban tanuló alapszakos hallgatók hogyan viszonyulnak a ChatGPT használatához. Ehhez 41 hallgatót vontak be a kutatásba, akik közül 29-nek a ChatGPT használatát írták elő egy féléven keresztül egy üzletinyelv-órán kapott feladatok megoldásához, míg 12 hallgatónak, a kontrollcsoportnak, nem adtak erre vonatkozó utasítást. A félév végén a hallgatókkal kérdőívet töltettek ki, és a két csoportot eredményeit összehasonlítva megállapították, hogy a hallgatók nem minden feladathoz használják a ChatGPT-t, illetve látják az alkalmazás előnyeit és hátrányait is. Mindemellett, a ChatGPT-t a félév során használó hallgatók sokkal komplexebb képpel rendelkeznek az alkalmazásról.
Ezek alapján a kutatók arra a megállapításra jutnak, hogy a felsőoktatási intézményeknek el kell fogadniuk, illetve beépíteniük a ChatGPT-t és hozzá hasonló alkalmazásokat a működésükbe – nem csupán az oktatás bizonyos területeire fókuszálva, hanem számba véve az AI alapú alkalmazásokhoz való hozzáférésben tetten érhető egyenlőtlenségeket vagy a hallgatók társas- és érzelmi intelligenciájának fejlesztését is.
A publikáció itt érhető el angol nyelven.