Akciótanulás, hallgatói motiváció és egyetemi küldetések – az FHERC nyári-őszi konferencia-előadásai

Az FHERC tagjai a nyári és őszi időszakban több konferencián is bemutatták kutatásaikat. 

Két kutatásunkat mutattunk be a 36. CHER konferencián Luxemburgban szeptember 4. és 6 között.

Az egyik előadás az FHERC európai egyetemek misszióit és vízióit vizsgáló kutatásából készült. Itt a jelen lévő nemzetközi felsőoktatáskutatói közönség a vezető 100 európai egyetem küldetésnyilatkozatainak elemzéséből készült kutatás első eredményeivel ismerkedhetett meg. A 4 fős csoport (Géring Zsuzsanna, Tamássy Réka, Harmat Vanda, Knúlné Pál Eszter) kutatási eredményeit Géring Zsuzsanna és Tamássy Réka mutatta be. Emellett, egy másik szekcióban bemutatták a modellváltás médiareprezentációját vizsgáló kutatásuk fő eredményeit is, amelyből nemrégiben jelent meg egy Q2-es angol nyelvű publikáció is (Intersections folyóirat: itt olvasható).

Szeptember 25. és 27. között az Utrecthben megrendezett „Navigating the Changing Landscape: Embracing Innovation and Evidence in Higher Educationcímű konferencián Dr. Frányó Zsófia és Dr. Szijártó Boglárka „Siker a felsőoktatásban: hallgatói motiváció és ágencia” című kvalitatív kutatásuk eredményeit mutatták be.

A Tanulás és Tanítás Kutatásának Európai Szövetségének (EARLI) felsőoktatás témájú konferenciájának témái között megjelentek innovatív pedagógiák, az oktatói szakmai fejlődés, a mesterséges intelligencia használatának kérdései és a kollégák örömére még egy, a kritikus gondolkodást támogató számvitel oktatásról szóló kutatás is.

Mindezeket követően az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2024. október 11-én rendezték meg a Felsőoktatás-pedagógiai Konferencia 2024-et, amelynek egyik délutáni szekciója keretében az FHERC tagjai tartottak „Akciótanulás és a cselekvőképesség fejlesztése a felsőoktatásban” címmel interaktív workshopot.

Az eseményen mintegy 30 résztvevő volt jelen, akik megismerkedhettek az akciótanulás (AT) módszerével és bepillantást nyerhettek annak gyakorlati megvalósulásába. A workshopon szó esett többek között a BGE PSZK IDOL24 különdíjas Akciótanulás projektjének tapasztalatairól. A workshop facilitátorai Kovács Judit, Pajor Viktória és Dén-Nagy Ildikó voltak, a tartalmi és módszertani előkészítést Géring Zsuzsanna és Vadász Viktória is támogatták.