Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről 2022 – Jelentés

Megjelent kutatócsoportunk, a Felsőoktatás Jövője Kutatóközpont új jelentése, a „Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről 2022” címmel. A jelentés négy lehetséges jövőt vázol fel a felsőoktatás számára. A jelentésben szereplő forgatókönyvek egy átfogó módszertani folyamaton alapulnak, amely magában foglalja a horizon scanninget, a rendszertérképezést és a szcenárió-tervezést. A folyamatot és a jövő-forgatókönyveket Géring Zsuzsanna, Király Gábor, Miskolczi Péter, Tamássy Réka, Fűzi Beatrix és Szendrei-Pál Eszter dolgozták ki.

A négy forgatókönyv két dimenzió mentén oszlik meg: az oktatás „belső szerkezete” (az oktatási programok mikro- vagy holisztikus megközelítése); valamint a programok rugalmassági szintje (az oktatási programok fix-rugalmas szerkezete) mentén.

A jelentés részletes leírást ad a forgatókönyvekről, valamint arról a társadalmi és strukturális kontextusról, amelyben kialakulhatnak. Ezért a jelentés előrevetíti azt is, hogy a jelenlegi felsőoktatási intézmények és más oktatási intézmények hogyan tudnának a változások közepette boldogulni és jobban alkalmazkodni az elkövetkező jövőhöz.

A jelentés online olvasható és letölthető itt.